V: Wat is NeighbourSecure?
A: Neighbour Secure is een locatie gebaseerde app die het mogelijk maakt dat jij en je buren samenwerken voor een veiligere buurt.
V: Hoe werkt het?
A: Het werkt als een uitbreiding op je bestaande alarmsysteem. Wanneer je alarm afgaat, maakt het systeem automatisch verbinding met Neighbour Secure en worden jij en je gekozen buren gealarmeerd via de handige app, die beschikbaar is voor je smartphone en tablet.
V: Wat voor soort alarm systeem heb ik nodig?
A: Om Neighbour Secure te kunnen gebruiken heb je een alarmsysteem nodig met een telefoon functie en/of een sms functie (zie de pagina Producten voor compatibele systemen)
V: Ik heb een privé nummer, kan ik NeighbourSecure gebruiken?
A: Helaas, op dit moment is het niet mogelijk om met een afgeschermd nummer gebruik te maken van onze dienst.
V: Heb ik een smartphone of tablet nodig?
A: Om notificaties direct te kunnen ontvangen heb je een smartphone of tablet nodig. Ben je niet in het bezit van een smartphone of tablet dan kun je op de hoogte gehouden worden via mail.
V: Hoe configureer ik de NeighbourSecure dienst?
A: Elk alarmsysteem werkt anders. Gebruik daarom de handleiding van jouw systeem bij het instellen van het Neighbour Secure telefoonnummer. Als je er met de handleiding niet uitkomt, stuur dan een mail naar support@neighboursecure.com met de gegevens van je alarmsysteem. We helpen je dan graag verder!
V: Mijn alarmsysteem ondersteund meerdere nummer, waar moet ik het NeighbourSecure nummer plaatsen?
A: Wij raden je aan om het Neighbour Secure nummer als eerste in te stellen. De Neighbour Secure-dienst ontvangt het telefoongesprek en verbreekt de verbinding. Veel alarmsystemen bellen vervolgens een tweede nummer. Als Neighbour Secure niet de eerste in de lijst is, kan het zijn dat het alarmsysteem nooit het Neighbour Secure nummer belt.
V: Ik heb geen alarmsysteem, maar ik wil wel mijn buren helpen. Heb ik hiervoor een abonnement nodig?
A: Nee, je hebt alleen een abonnement nodig voor je eigen alarmsysteem. Het helpen van buren is altijd gratis, het enige wat de eigenaar van het alarmsysteem hoeft te doen is jouw gegevens invoeren in de Neighbour Secure-app op zijn/haar telefoon.
V: Hoe lang is de proefperiode?
A: De proefperiode duurt 30 dagen. Wil je na de 30 dagen gebruik blijven maken van de app dan moet je een betaalmiddel toevoegen. Je kunt ook een verlenging van je proefperiode aanvragen. Mail dan even naar support@neighboursecure.com
V: Wanneer vindt de betaling plaats?
A: Facturen worden 7 dagen voor het verlopen van je abonnement verstuurd. Automatische betalingen worden diezelfde dag uitgevoerd. Afhankelijk van de bank kan het een aantal dagen duren voordat de betaling is verwerkt op je rekeningoverzicht.
V: Mijn betaling is mislukt, ontvang ik dan nog steeds notificaties?
A: De betaling wordt 7 dagen voor het verlopen van het abonnement geïncasseerd. Wanneer een betaling mislukt, dan kun je handmatig betalen via de account pagina. Na betaling kun je de instellingen voor automatische betalingen bijwerken.
V: Welke platformen worden ondersteund?
A: We ondersteunen op dit moment iOS en Android. Windows Phone wordt nog niet ondersteund.
V: Kan ik mijn account gebruiken op meerdere apparaten?
A: Je ontvangt alleen notificaties op de smartphone of het tablet waar je de app voor het laatst op hebt gebruikt.
V: Ik heb meerdere huizen met alarmsystemen, kan ik die in hetzelfde account registreren?
A: Ja, je mag tot 2 alarmsystemen instellen per abonnement. Wanneer je meer alarmsystemen wil koppelen, stuur dan een mail naar support@neighboursecure.com.
V: Kun je me helpen met het configureren van mijn alarmsysteem?
A: We begrijpen dat het soms lastig is om je alarmsysteem te configureren. We hebben geprobeerd om de configuratie te beperken tot alleen het instellen van een telefoon nummer. Ben je niet zeker of je alarmsysteem dit ondersteunt, stuur dan een mail naar support@neighboursecure.com en dan zullen we ons best doen om je op weg te helpen.